Truck, bus, bus, bus en vliegtuig! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Truck, bus, bus, bus en vliegtuig! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Truck, bus, bus, bus en vliegtuig!

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 December 2010 | Peru, Cuzco

Afgelopen week uiteraard weer veel meegemaakt, maar vooral ook veel gereisd!

Na donderdag een extra dagje in Puerto Lopez te zijn gebleven (bus niet gehaald; ik begin me al aan te passen aan de ´tranquilo´ cultuur) vrijdag doorgereisd naar Montanita. Dankzij mijn lokale vriend niet in een bloedhete, langzame bus, maar in de achterbak van een truck met een heerlijk windje. Aangekomen in Montanita was het daar, zo mogelijk, nog mooier weer dan in Puerto Lopez.. dus snel een hostel geregeld en hoppa.. naar het strand! Na een uurtje afscheid genomen van Jaime, die doorreisde naar Guayaquil en zo was ik weer alleen. Het enige dat niet leuk is aan reizen.. het steeds weer afscheid moeten nemen van toffe mensen die je ontmoet, maargoed gelukkig had ik zon, zee en strand om de pijn te verlichten:) haha. Op het strand gehangen tot ik honger kreeg en toen eens even een restaurantje opgezocht en met succes! Heerlijk soepje en het lokale rijst, bonen, vlees (en een tomaatje als je geluk hebt) wat me inmiddels bekend is.. voor iets meer dan een euro. Onder het eten aan de praat geraakt met 2 zwitserse jongens en daarmee tot in de late uurtjes cocktails gedronken en gedanst.(ja, ja het is wel mogelijk voor Europese jongens om te dansen!)
De volgende dag heerlijk de hele dag op het strand gehangen en dat was echt GENIETEN. Hier en daar wat gekletst, potje beachvolleybal gespeeld en af en toe even de zee in om af te koelen (maar sneeuw is ook leuk toch?). Die avond maar weer naar het 1-euro-restaurant en dit keer werd ik gezelschap gehouden door een Colombiaan, die ik na het eten (met moeite) maar weer heb afgescheept. Lekker op een rots gaan zitten bij de zee voor een bezinningsmomentje, maar ook dit liep uiteraard weer uit op een praatje.

De volgende dag was het tijd om te gaan. Helaas.. ik had graag nog langer bij de kust willen blijven, maar aan de andere kant is nieuw jaar in Cusco en bekenden me ook wat waard. Om 5 uur kwam ik aan met de bus in Guayaquil, waar ik van plan was een dagje te blijven, maar toen ik aankwam dacht ik.. ik kan nu,met de schemering, zonder adres of iets een hostel gaan zoeken in deze megastad die ook nog eens als 1 van de meer gevaarlijke plekken bekend staat of ik kan me beperken tot de busterminal en een nachtbus richting Peru pakken. Ik heb uiteindelijk, als verstandig meisje, gekozen voor dat laatste. Uiteindelijk kwam ik alsnog in het donker (5.30) aan in Piura (Peru). Daar dus een kamer in een hostel geregeld en na een paar uur maar eens gekeken of er nog wat leuks te zien was. Het hoofdplein was erg mooi en de sfeer in de stad was goed. De meeste tijd van de dag op de ´plaza mayor´ doorgebracht, waar ik nog getekend ben door een kunstenaar. Verder die dag nog een ring gekregen van een jongen die ik denk ik 2 uur kende.. en dat was het wel weer met bijzondere dingen die dag. Om 5 uur de bus gepakt naar Lima (wat alsnog 15 uur was) en rond 9 uur ´s ochtends daar aangekomen. Daar heb ik geslapen in een heel bijzonder hostel. Je komt binnen in een ruimte, wat ook een zaal van een kunstmuseum zou kunnen zijn.. overal schilderijen aan de wand en een hele mooie oude sfeer. De derde verdieping is in de open lucht met standbeelden en allerlei bijzondere dieren. Voor de deur van mijn kamer zat een schildpad! Later ook een papagaai ontdekt, dus zeker een hostel om aan te raden. Die dag Lima bekeken, maar het liep uiteraard weer anders dan verwacht. Na de wachtwissel te hebben gezien op de ´plaza mayor´(erg leuk overigens) kwam ik in contact met een local.. die heeft me vervolgens wat leuke plekken laten zien, maar we hebben vooral de halve dag in een restaurantje doorgebracht. In het restaurant echter ook vollop cultuur gesnoven, aangezien hij me allerlei leuke verhalen vertelde over Lima en Cusco (hij kwam oorspronkelijk uit Cusco) onder het genot van een soort limoenlimonade, wat je mengt met iets dat het meest lijkt op tequilla en een enorm bord met heerlijk eten.
Daarna lichtelijk aangeschoten (lichtelijk, lichtelijk!) 2 musea bekeken, wat eigenlijk wel erg grappig was. Om 7 uur pas teruggekeerd naar mijn hostel en daar met stress een vlucht geregeld naar Cusco. (Tegen nieuw jaar is het namelijk veel lastiger om te reizen en dus kwam het erop neer dat ik letterlijk de 3 trappen supersnel heen en weer heb gerend om mijn paspoort te pakken.. uiteindelijk allemaal gelukt.) Dat is de reden dat ik nu al in Cusco ben en niet zoals gepland morgen. Jammer dat ik niet meer van Lima heb kunnen zien, maar in Maart als mijn ouders komen nog een kans..
en dan voor nu ALLEMAAL ALVAST EEN GELUKKIG NIEUW JAAR.

Liefs!!

  • 29 December 2010 - 23:21

    Anne:

    oehh nice nice nicee:)
    ik word gek van de kou hiero doe mij maar zon zee en strand:)
    xxx

  • 30 December 2010 - 13:31

    Peter:

    Heeeej Ellen! Super verhalen :) Veel plezier met ontdekken van Peru en pas goed op jezelf!

    Prospero Año Nuevo!

    P.

  • 30 December 2010 - 15:18

    Esther:

    Hola!
    Wat schrijf je toch altijd leuke verhalen, heel mooi dat je het zo naar je zin hebt! en ik vind het zo knap dat je je zo goed red in je eentje!! steeds weer nieuwe mensen ontmoeten en zoals je het opschrift lijkt het allemaal zo makkelijk! heel veel plezier nog xxxx

  • 31 December 2010 - 21:51

    Lisette:

    Hee Ellen!

    Klinkt allemaal goed! Ik zit inmiddels ook in Ecuador en we zijn net terug van een tripje naar de jungle. Erg leuk en mooi allemaal. Jij heel erg veel plezier in Peru en een gelukkig 2011, dat je nog maar veel mooie dingen beleeft tijdens je reis!

    Liefs

  • 01 Januari 2011 - 11:28

    Peter En Rita:

    Hallo Ellen,

    Vanuit een koud Pieterburen, wensen wij jou een gelukkig 2011.
    Je bent het jaar in ieder geval goed begonnen met deze reis.
    We genieten erg van je verhalen en hopen dat je nog veel mooie dingen ziet en beleeft.
    Groeten.

  • 01 Januari 2011 - 13:21

    Henk:

    Ellen wat prachtige verhalen en wat een ervaring iets wat je heel lang zult herinneren.
    Gelukkig Nieuwjaar en dat je nog vele leuke dingen mag mee maken.

  • 01 Januari 2011 - 22:33

    Bob:

    Gelukkig nieuwjaar.
    xx

  • 02 Januari 2011 - 13:55

    Marjolein:

    ;leuk leuk! volgens mij voel jij je helemaal niet eenzaam daar....:)
    gelukkig maar! x

  • 02 Januari 2011 - 15:12

    Mirthe:

    Hee ellen,
    ik ontdek nu pas dat je een blog hebt! Maar klinkt allemaal geweldig!
    Heel veel plezier nog! xxx

  • 02 Januari 2011 - 18:19

    Liza:

    Lieverdddd! Nog een heel gelukkig nieuw jaar had ik al gezegd maar goed nu nog even;).
    Hoop dat je een leuk nieuw jaar hebt gehad met alle leuke mensen die je hebt ontmoet.
    En vond het leuk om je laatst weer eens gesproken te hebben:D
    -xxxxxxxxxxxx-

  • 05 Januari 2011 - 12:13

    Anouk:

    Yeaaah een nieuw verhaal! Heel leuk en vooral grappig om te lezen weer, wat een locals ontmoet jij allemaal zeg. Komt vast door je lieve koppie (zelfs met tijgerneusje lukte het ;-)). Maareuh spreek jij onderhand al vloeiend Spaans of praten zij toevallig allemaal een beetje Engels? Hihi..! Heb ondertussen ook de foto's op je facebook gezien van Oud&Nieuw en daar weer op gereageerd, vind het nog steeds zo leuk om te zien dat je Dieuwertje, Joost, Jayne en Henry weer hebt gezien. You party harder then my slutty sister hihihi...!! (Jij hebt volgens mij ook geen zus of ben ik dat vergeten :)?) Moet het weer zeggen: nog veel plezier die 81 dagen (grr...) en DISFRUTA! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 38134

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: