Puerto Lopez - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Puerto Lopez - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Puerto Lopez

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 December 2010 | Ecuador, Puerto López

Lieve vrienden en familie,

na de jungle te hebben gezien, wat echt een topweek was (vooral mijn verjaardag waarop we chocolade hebben gemaakt, cocktails en meegebrachte bubbels hebben gedronken en ik van mijn lieve (ex)-huisgenootjes zelfs een uitgebreid cadeautje kreeg) ben ik naar de kust van Ecuador getrokken. Op zondag heb ik 10 uur lang het landschap van Ecuador kunnen observeren en het was een heel mooie tocht langs kleine dorpjes en dwars door de bergen. En ik werd niet wagenziek! Een klein detail, maar wel heel belangrijk aangezien ik nog langere busreizen voor de boeg heb. Rond 21.00 uur kwam ik aan in Puerto Lopez en eerlijk gezegd was ik best een beetje zenuwachtig, omdat het al donker was en ik niet wist of er wel taxi`s of iets waren om naar mijn hostel te gaan. Toen ik uit de bus stapte kwam een lief, klein Ecuadoriaans vrouwtje echter direct op me af en vroeg of ik op zoek was naar een hostel. Gelukkig was het een redelijke prijs en dus volgde ik haar en kwam ik terecht in het hostel waar ik nu al 4 dagen zit.

De volgende dag werd ik wakker en hoorde ik regen!! Dat maakte me even chagerijnig, want ik was naar de kust gekomen voor mooi weer. Even later toch het dorpje gaan verkennen (wat 1 groot blubberbad was) en wat te eten gehaald. Ik was nog wat onwennig, aangezien ik zo een maand met 10 andere mensen samen heb geleefd en nu ineens alleen. Wat valt hier allemaal te doen? Hoe kan ik het het beste regelen?
Uiteindelijk heb ik een tour geboekt naar Isla de la Plata voor de dag erna en ben wat gaan wandelen. Ondanks de wat grauwe lucht (de regen was inmiddels gestopt en het was niet koud) was het erg mooi. Langs de zee, met allemaal vissersboten, bergen en vogels. Toen ik terug liep over het strand was er een Ecuadoriaanse jongen (surfdude, zag er erg vriendelijk uit) en daarmee raakte ik aan de praat.. al ging het echt nog moeizaam met mijn Spaans. De mensen praten hier sneller dan in Quito, dus dat is lastiger te verstaan.. Gelukkig had Jaime geduld en dus begrepen we elkaar wel. Die avond met hem afgesproken `uit te gaan`..
toen ik ruim een kwartier na de afgesproken tijd bij de afgesproken plek was kwam hij inderdaad na een paar minuten aanlopen (helemaal geen probleem dat ze standaard te laat komen, als je er maar rekening mee houdt). Samen met een vriend van hem en een meisje uit Austalie hebben we die avond in een barretje aan het strand gezeten. Dat was allemaal erg gezellig en mijn Spaans ging ook langzaamaan beter.

Dinsdag ben ik naar Isla de la Plata geweest, wat ze weleens mini-Galapagos noemen, wat ik zwaar overdreven vind, want we hebben een aantal vogelsoorten van dichtbij kunnen bekijken, maar schildpadden, zeehonden of iets anders heeft ons pad niet gekruist. De dieren waren dan ook direct het enige dat tegenviel.. het begon met een woeste boottocht waarbij je je letterlijk met 2 handen vast moest houden, omdat we over het water RAASDEN. Heel gaaf.. na een uurtje kwamen we aan en verassend genoeg was het stralend weer op het eiland (het was dus geen verkoperspraatje de dag ervoor) en daar hebben we een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt. Af en toe zwaar, omdat het zo warm was, maar heel lekker om even een soort van te sporten.
We hadden een groep van 15 mensen en ik stelde me gewoon open voor contact door met iedereen te praten..uiteindelijk vond ik vooral aansluiting bij 3 belgische mannen. Die waren heel grappig en open en veel lol mee gehad. Na de wandeling terug op de boot en een half uur gesnorkeld en dat was echt supervet! Waar de dieren op het eiland niet zo bijzonder waren, waren er echt vissen in alle kleuren/maten/vormen..
Daarna de boottocht terug en in Puerto Lopez scheen de zon ook nog!
De Belgen vroegen me toen mee voor een `cervezaatje` en later heb ik ook met hen gegeten. Dat is toch wel erg leuk, dat je zoveel contacten hebt en nooit weet wat je met wie op een bepaald moment zal doen.

Gisteren heb ik Agua Blanca bezocht. Een soort klein dorpje, waar je een wandeling maakt van 2 uur. Een combinatie van een museum, een `laguna` en een uitkijkpunt. Het museum was aardig, maar ik merk toch wel dat ik niet zoveel met musea heb.. vervolgens heb ik mijn hele lichaam ingesmeerd met een soort masker dat naar rotte eieren stonk en lekker gebaden in de `laguna`. Daarna verder gewandeld en een mooi uitzicht gehad over de omgeving, die totaal groen was! Helaas voelde ik me tijdens de trip niet top, wat de pret gedeeltelijk drukte.. daarna dus in mijn hostal even in bed gaan liggen slapen. Toen werd er 5 minuten op mijn deur gebonkt (er is nogal veel lawaai in het hostal en ik verwachtte niemand).. was het Jaime, die kwam vragen of ik mee ging wat eten en naar het strand. Erg leuk natuurlijk.. en gelukkig voelde ik me al beter! Het leuke aan als je locals ontmoet is, dat je op veel leukere plekken komt.. ik heb namelijk gisteravond lekkerder en goedkoper gegeten dan alle avonden ervoor. Ik voel me hier nu eigenlijk lekker thuis in Puerto Lopez, alleen is mijn plan om vanavond naar Montanita door te trekken, hoort erbij he! Ik weet alleen nog niet zeker of ik de bus haal.. (nog 1,5 uur maar mijn kamer is een puinzooi!)
We zullen zien.. voor nu Adios!
Liefs, Besos y abraces Ellen.

  • 23 December 2010 - 22:25

    Martijn En Anouk:

    Hoooola lieve Ellen!!!

    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen en wat een verhalen alweer!! Super leuk allemaal om dit zo te lezen. Jammer dat je vanavond alweer weggaat ;-) maar we kijken alweer uit naar een nieuw verslag. Jaja.. over 4 dagen zitten wij in het vliegtuig, de tijd is onwijs snel gegaan. Wj zien dat jij precies 90 dagen langer blijft, niet eerlijk ;-). Natuurlijk vinden we het ook wel weer leuk om over 4 dagen naar huis te gaan, wij hebben een nieuw appartementje en een poes die op ons wacht. En over 90 dagen (of wat langer ;-)) mag je altijjjjjd op visite komen in Breda, bij deze beloofd! Blijf dan ook maar meteen slapen want het is wel weer aan de andere kant van Nederland hihi..!

    Tot hoors en disfruta Montanita! Kus, Martijn en Anouk

  • 23 December 2010 - 22:56

    Bob:

    Niet zo klagen over het weer he, je moest eens weten wat waar wij het hier mee moeten doen..

    xx

  • 23 December 2010 - 22:57

    Bob:

    En natuurlijk nog gefeliciteerd. Ik had het nog zo groot in m'n agenda staan, maarja, daar kijk ik natuurlijk niet in als het vakantie is;)xx

  • 23 December 2010 - 22:59

    Laura :

    Heey lieve Ellen! Heel veel plezier in Montañita, gave verhalen van Puerto Lopez. Nu weet ik zeker dat ik ook ga :) Ik ga zaterdag naar de kust! Hoop ook op lekker weer! Enjoy enjoy tot snel xx Laura

  • 23 December 2010 - 23:11

    Gerda En Leo:

    Fijn te horen dat het zo goed gaat alleen. Begrijp wel dat het even spannend was bij aankomst.
    Wij hebben de vliegreis geboekt en ik heb nu al zin om naar jou en Z-Amerika te gaan.
    Alvast fijne kerstdagen toegewenst.

    Veel kusjes van je ouders

  • 24 December 2010 - 10:12

    Peter:

    Hooiii Ellen :) Wat een coole verhalen :) - je schrijft zo goed dat ik een beetje het gevoel krijg dat ik er bij ben hehe!! Het is superfijn te horen hoe het met je gaat en dat je leuke mensen ontmoet, als je alleen reist ben je eingelijk nooit alleen :D

    Feliz Navidad en veel plezier daar!

    Knuf!

    Peter

  • 24 December 2010 - 10:19

    Anne:

    haaai haaai
    klinkt allemaal weer superr toff:D
    maar ik ben het met het berichtje hier onder eens:P
    niet zo klagen over het weer honey:) ik moet glibberend door de sneeuw en kou opweg naar de oude vertrouwde appiehein:P
    ik heb ook nog wel het 1 en andere te vertellen maar ik spaar het even op en maak er een hele lange mail van:P haha
    veel plezier nog :)
    smaksels de eenzame bachkade bewoonster

  • 24 December 2010 - 21:42

    Liza:

    Haaaj lieve ellen,
    Wat een leuke verhalen schrijf je!
    Je maakt echt veel mee, het enige wat je hier mist is de sneeuw.
    Maar dat mis je vast niet ;) behalve mij haha
    En een leuke jongen ontmoet maar ik hoop dat ik snel wat van je hoor
    Hoop dat alles goed gaat en je nog veeeel meer leuke dingen mee maakt.
    xxxxx

  • 25 December 2010 - 09:26

    Jan:

    Hoi Ellen,

    Je moet schrijfster worden, je kan echt leuke verhalen schrijven.

    Ben blij dat je er van geniet en dat het goed met je gaat.

    Vanuit NL prettige kerstdagen en alvast een gelukkig en gezond 2011 !!!

    Liefs

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto López

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 38127

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: