Als een Japanner door Chili! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Als een Japanner door Chili! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Als een Japanner door Chili!

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Februari 2011 | Peru, Arequipa

Ola chicas/chicos/señores/señoritas,

´Como estan? Espero todo bien con todos!´

Zoals jullie misschien kunnen zien ben ik inmiddels al niet meer in Chili! Ik ben er helaas door een combinatie van weinig tijd, gebrek aan busverbindingen en economische overwegingen slechts 4 dagen geweest..

Vanuit Oruro ben ik (voor het eerst met een trein!) naar Iquique gereisd. En ik moet zeggen dat het een stuk comfortabeler reist dan met de bus. (Helaas geen geweldige uitzichten aangezien het weer eens een nachttrip was). Aangekomen in Chili werd ik overvallen door warmte (letterlijk wat het klimaat betreft en figuurlijk door de vriendelijke mensen), maar helaas ook hoge prijzen. Mijn tijd voor het grootste gedeelte doorgebracht aan het strand van Iquique, maar ook nog iets spectaculairs gedaan: Paragliding. Iquique staat er om bekend de beste plek van Chili te zijn om te paragliden en dus ben ik woensdag met instructeur en ´paraglideballon´ van een berg afgerend. Vervolgens gevlogen over zandduinen met uitzicht over de stad met haar prachtige kustlijnen.. het hoogtepunt in Chili!
Naast Iquique heb ik Arica, een andere stad in Chili bezocht. Het centrum deed me denken aan ons gezellige centrum in Groningen, inclusief de herestraat, haha! Een stad met een fijne sfeer en wederom zeer vriendelijke mensen. Gister een boottocht gedaan langs de kust en waar ik op Schiermonnikoog nooit het geluk had zeehonden te zien, waren ze hier met DUIZENDEN tegelijk aanwezig. Prachtig om ze in het water te zien springen en rond te zien zwemmen (ik heb genoeg filmpjes & foto´s, don´t worry). Buiten dat genoten van het varen, nog even gekayakt en uiteraard een duik genomen. Tijdens de lunch mijn ´eetgrenzen´ maar weer eens flink verlegd door ´Ceviche´ te eten.. rauwe vis!! En ik kan zeggen dat het me erg goed smaakte. Ik denk dat een hoop mensen verbaasd zullen zijn over hoe mijn eetgewoontes zijn veranderd tijdens deze trip, inclusief ikzelf!

Gister heb ik besloten door te reizen naar Peru, omdat ik graag nog een vulkaan wil beklimmen en wil gaan sandboarden. En aangezien het inmiddels nog maar een week duurt tot mijn ouders komen is het nu of nooit!
Nu ga ik maar eens even Arequipa verkennen en dan is er alweer een dag voorbij.

Wederom heel veel liefs, Ellen!

  • 26 Februari 2011 - 22:09

    Anne:

    klikt vet toff allemaal maar ik verbaas me wederom weer vanwege de kleine dingen en dan wel...
    DE RAUWE VIS hahah succes verder en ik hoor graag meer:) xx

  • 26 Februari 2011 - 23:54

    Marlies:

    Hey meid!
    Wat maak je ook een dingen mee zeg! Jeetje en jij rauwe vis eten, zozo.
    Maar ik lees dat jij over 28 dagen alweer terug komt! GEZELLIG! Dat gaan we dan ff flink vieren!
    Heel veel plezier in Peru en.... tot over iets meer dan 28 dagen;)

    Liefs

  • 27 Februari 2011 - 09:38

    Peter:

    Ohhh wat gaat de tijd snel hehe :) Dat paragliding lijkt me zooo super! Ook al ben je er dan niet lang geweest - je heb nu wel weer een extra vlaggetje op de site *grijns*! Veel plezier op de vulkaan en de laatste weken met Leo & Gerda!! Liefs en een hollandse knuf!

  • 28 Februari 2011 - 08:37

    Aukeilen:

    heej Ellen!

    wat superleuk om al je ervaringen te kunnen lezen! je beleeft zo veel daar!! heel veel plezier nog met je laatste weekjes!

    liefs, Aukelien

  • 28 Februari 2011 - 09:15

    Bob:

    leuk te lezen, en veel plezier;)

  • 01 Maart 2011 - 07:32

    Majrolein:

    oh ellen, wat geweldig allemaal! ik zag net op facebook echt super mooie foto's:)
    Van jouw bij het zoutmeer enzo. Echt zoo mooi! Ben heel benieuwd naar de andere foto's, je zult er heel wat hebben!
    xmarjolein

  • 01 Maart 2011 - 23:46

    Willeke:

    Klinkt goed!
    Mr als je nog maar een weekje hebt tot je ouders komen.. Ben je dan nog in Cusco met hun als ik er ook nog ben? Of gaan jullie pas later naar Cusco?
    Veel plezier nog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 38123

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: