Einde Cusco. Voy a Bolivia! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Einde Cusco. Voy a Bolivia! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Einde Cusco. Voy a Bolivia!

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Januari 2011 | Peru, Cuzco

Afgelopen weekend heb ik, samen met Bairbe/Kat/Kat het titicacameer bezocht. Om 9.30 uur hebben we de nachtbus naar Puno genomen. Door deze bus kom ik erop terug dat ik altijd zei dat ik overal kon slapen.. verschrikkelijk! Ik voelde me afgepeigerd toen we aankwamen en had er zelfs een hard hoofd in hoe ik die dag zou gaan overleven. Na een topontbijt voelde ik me gelukkig stukken beter. De anderen ook en dus op naar de haven. Daar hebben we een boot geboekt die ons naar 2 eilanden zou brengen en weer terug. Uiteraard was ook een kort bezoek aan de ´floating islands´ included. De ´floating islands´ waren echt bijzonder!! We kregen een maquette te zien van hoe de eilanden opgebouwd zijn en de gids vertelde dat de bodem slechts 2 meter diep is. (Op sommige plaatsen zag je ook water opkomen, wanneer je je voet met iets meer kracht in de grond zette). Vervolgens een 3 uur durende boottocht, (die vast prachtig was, maar die wij slapend hebben doorgebracht) die ons naar Isla Amantani bracht. Daar aangekomen werden we meegenomen door een heel lief vrouwtje en na een klein half uurtje zagen we tot onze verbazing dat de lunch al voor ons klaar stond. Die dag omhoog gelopen naar Pachatata (het hoogste punt en tevens incaruine), wat een heel mooi uitzicht gaf over het meer. Verder om 20.30 uur gaan slapen, omdat we alle vier kapot waren (zowel van de nachtbus als een week lang uitgaan in Cusco). Door deze lange nacht voelde ik me stukken beter de dag erna en dus kon ik optimaal genieten van de boottocht (die echt prachtig was!), een biertje op Bairbe om 10.00 ´s ochtends (wist niet dat bier zo lekker was in de ochtend) en de rust die heerst op de eilanden. Daarna hebben we een paar uur in een restaurant, een paar uur op internet en een paar uur in een bar doorgebracht en uiteindelijk waren de 6 uur die we moesten wachten tot de bus ging voorbij, haha! 9.30-4.15 uur in de bus gezeten, die stukken comfortabeler was, toen van 5.00-7.00 uur geslapen en vervolgens was het om 8.00 uur tijd voor mijn....spaanse test!!

En daarmee begon mijn week.
Jeej.. haha, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ik zat deze week in een groep van mijn niveau en de lessen gingen goed.
Maandag lekker gesocialized met alle nieuwe studenten en ook maar meegegaan naar het welkomstdiner (waarom niet, gratis maaltijd?).
Dinsdag ben ik naar de gym geweest en dat was eigenlijk een culturele ervaring! In de aerobiclessons worden namelijk zowel het salsaritme als de salsapasjes verwerkt. Dat oefeningen die hetzelfde lijken te zijn als in NL met salsaritme worden uitgevoerd, zorgde er wel voor dat het nogal een, laten we het uitdaging noemen, was om de stapjes uit te voeren. De woorden die me begonnen te frustreren waren dan ook: Y... cambio! Maargoed sporten in een Peruaanse gym kan ik van mijn to-do-list kan schrappen!
Woensdag uiteraard lessen gehad, daarna met Elin en Eva Cusco in voor een massage. Eerst heb ik een uur lang ongemakkelijk op een bed gelegen, dat er veel comfortabeler uitzag dan dat het was, terwijl een Peruaans vrouwtje een poging deed tot masseren. Na deze geld- & tijdverspilling besloten we nog een massage te doen en dat was geweldig. Voor 20 soles (mas o menos 5 euro) een uur lang, full body met warme stenen gemasseerd worden. (Dus mama daar gaan we over 9 weken heen!)
Ik voelde me als herboren erna.. en dus klaar voor een avondje stappen in Cusco. Ik heb me zelfs gewaagd aan poolen en het ging beter, dus misschien ga ik naast salsa&spaans er nu ook voor te leren poolen.
Donderdag weer naar de lessen en weer naar gym (het voelt al bijna als dagelijks leven) en uiteraard ook weer stappen. En dat werd weer een gezellige, wilde avond hier in het bruizende Cusco.
Dat zorgde er wel voor dat ik vrijdag veel moeite had uit mijn bed te komen, maar het is gelukt en ik heb nog 4 uurtjes in mijn Spaans geïnvesteerd. Daarna de hele middag gezellig lopen kletsen en in het zonnetje gezeten en om 7 uur toch echt maar eens begonnen mijn spullen te pakken. Dit was nog een hele opgave aangezien ik meer dan de helft van mijn spullen hier laat, maar uiteindelijk heb ik praktisch in kunnen pakken (of eigenlijk gaan we dat zien in de komende 10 weken).

En op dit moment hoef ik alleen nog maar wat hostels op te zoeken in La Paz en dan ben ik klaar voor BOLIVIA.

Hasta luego, Ellen!
ps nog even een praktische mededeling voor de mensen die geld hebben gedoneerd voor het goede doel hier. Ik heb met de school overlegd (aangezien ik ben gestopt met mijn project en niet denk dat het geld op die plek het nuttigst besteed kan worden) en het geld wordt nu besteed aan aan een project dat kinderen voor een korte periode (3-6 maanden) een plek biedt om aan te sterken. De vrijwilligerswerk coordinatrice gaat me op de hoogte houden en informatie sturen. Deze zal ik dan doorsturen zodat jullie weten waar jullie geld heen gaat. Nog een keer bedankt voor jullie bijdrage!!

  • 23 Januari 2011 - 19:24

    Anne:

    zo zo lellie aan het poolen:P ik hoop dat ik dat ooit nog eens mag mee maken:P
    maar het klinkt allemaal super toff:) alleen het lijkt in zo'n verhaal wel of je echt super snel naar allemaal plaatsen springt :P ik ben de draad al helemaal kwijt:) maargoed veel plezierr verder nog en houdt mij (je trouwe volgeling) op de hoogte
    xxxx

  • 25 Januari 2011 - 11:32

    Peter:

    Op weg naar het volgende avontuur! Wat een geweldig leesvoer elke week - ik kijk op Google Earth iedere keer waar je geweest bent hehe!

    Pas goed op jezelf en tot gauw horens!

  • 25 Januari 2011 - 11:32

    Peter:

    Op weg naar het volgende avontuur! Wat een geweldig leesvoer elke week - ik kijk op Google Earth iedere keer waar je geweest bent hehe!

    Pas goed op jezelf en tot gauw horens!

  • 26 Januari 2011 - 20:05

    Henk:

    wat prachtig dat je dit allemaal doet en natuurlijk deze ervaring is natuurlijk tof.

  • 31 Januari 2011 - 15:01

    Marjolein:

    hoi Ellen! het klinkt allemaal zo leuk! Echt gaaf een eiland met een bodem van twee meter diep:)
    ik zou bang zijn dat ik erdoorheen zou zakken;) haha!
    veel plezier in Bolivia, hopelijk voldoet het aan je verwachtingen.
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 38132

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: