Het Ecuadoriaanse leven is begonnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Het Ecuadoriaanse leven is begonnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Het Ecuadoriaanse leven is begonnen!

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 November 2010 | Ecuador, Quito

Na zondag een relatief rustig dagje is maandag mijn school begonnen. Van 8.30-12.30 uur hebben we elke dag Spaanse les in een groepje van 5 mensen. De eerste dag was best heftig aangezien Santi, onze teacher, de basisgrammatica er in 2 uur (in het Spaans!) doorramde. En dan zijn wij de beginners..
maargoed het was te volgen en dat vond ik al heel wat voor mijn eerste les! Na de les ben ik met Kathrin en Daniel naar het oude centrum geweest. Wat begon als een redelijke rustige citywalk eindigde in een avontuurlijke klim naar de top van de basilica. Waar in Europa het einde vaak onder de klokken is, werd je hier met de steilste (en ook best een beetje gevaarlijke) trapjes naar de ECHTE top geleidt. Vanuit daar had je een heel gaaf uitzicht op Quito, wat half tegen een berg op gebouwd is. Die dag ook nog mijn eerste salsales gehad, waarbij je je toch wel erg houterig voelt naast de swingende heupen van een Ecuadoriaanse. Gelukkig genoeg andere houterige Nederlanders.. we zitten nu namelijk in een huis met (including me) 8 Nederlanders! Dit blijf ik echt bizar vinden.. zoveel mensen uit ons kleine landje gaan niet eens alleen naar hetzelfde land of dezelfde stad, maar ze zitten in hetzelfde huis! Wel zijn ze allemaal heel tof en ik kan alsnog mijn Engels (y un poco de Espagnol) wel oefenen, omdat we gewoon Engels praten als er 1 Duitser/Engelsman bij is.

Woensdag mijn eerste ervaring met het uitgaansleven hier in Quito gehad, aangezien ik inmiddels niet meer om half 8 doodmoe ben van de hoogte.. en dit was een groot succes! Ze doen hier namelijk aan ladies night en dat houdt in dat er tussen 20.00-22.00 uur alleen vrouwen naar binnen mogen en die mogen dan gratis drinken. Het effect is heerlijke vrouwengesprekken onder het genot van een cocktail (of twee). Om 22.00 uur kan je dan ook nog eens gezellig met Ecuadoriaanse jongens praten en dat allemaal 'para nada'. Donderdag flink cultuur gesnoven op een lokale markt hier. We gingen met de hele school (ongeveer 15 mensen) al het lokale fruit proberen. Wat grappig is, is dat je toch wel denkt alle fruitsoorten een beetje te kennen maar dat bleek dus even flink tegen te vallen, erg leuk! En gister toch letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van deze week beleefd. We zijn met een groepje van zeven naar de 'teleferiQo' geweest. Dit is een berg met een piek van 4700 meter en met een kabelbaan kan je tot 4100 meter komen. Ondanks dat ik nu gewend ben aan de 3000 meter hoogte van Quito is het zeer zwaar om op deze hoogte te lopen/klimmen, maar ik kan met trots zeggen dat ik de top heb bereikt!! Dat is echt een supergevoel en in combinatie met de uitzichten op de andere vulkanen/bergen en Quito.. Geweldig!!

Dit was wel zo'n beetje wat ik heb beleefd mijn eerste week in Quito.. hope you enjoyes reading it!

Liefs, Ellen

  • 28 November 2010 - 21:12

    Marit:

    Leuk om je verhaaltjes te lezen lieve Ellie! Klinkt allemaal super leuk! We mailen! Kus

  • 29 November 2010 - 09:02

    Lisette:

    Hee Ellen!

    Erg leuk om je verhalen te lezen, ik hoop dat het naar je zin hebt! Hou me op de hoogte welke dingen ik moet gaan zien als ik er ben!;)

    Liefs!

  • 29 November 2010 - 12:40

    Jan:

    Ben best wel jaloers !!!!!!!!!!!!

    Veel plezier verder.

    Groetjes
    Jan

  • 29 November 2010 - 14:11

    Marlies:

    Lieverd!
    Wat maakt je veel en toffe dingen! Heb je al een leuke Ecuadoriaanse jongen ontmoet:P?
    Ik zal je ook nog ff mailen, want dat moest ik ook nog doen van jou;).

    Liefs

  • 29 November 2010 - 16:11

    Anne:

    oehh klinkt nice:)
    ben benieuwdd naar je verdere verhalen:D

  • 29 November 2010 - 17:12

    Marjolein:

    wat leuk Ellen! Echt zo speciaal wat jij allemaal beleefd... en dan zit ik met mijn hoofd in de franse mondelingen en eerste sneeuwvlokken... letterlijk en figuurlijk een wereld van verschil:)) ga vooral door met schrijven! Zo leuk om te lezen allemaal!
    x

  • 29 November 2010 - 19:23

    Bob:

    He Ellen, leuk om wat van je te horen. Klinkt allemaal erg leuk, zeker vergeleken met het leven hier...tentamens...

    tot over een paar maanden.
    x

  • 29 November 2010 - 23:03

    Elke:

    Super leuk om te lezen Els! Ga zo door, haha..
    Liefs

  • 30 November 2010 - 12:50

    Peter:

    owwwww zo leuk om te lezen hoe het met je gaat :) Klinkt alsof je het echt wel naar je zin hebt! Hier is het koud en nat, bij jou veel beter!! Succes in je 2e week Spaans!

    Diviértase y gócese! :)

    Groetjes
    Peter

  • 30 November 2010 - 13:38

    Guus:

    Leuk verslag Ellen!! Geniet er van :)

  • 02 December 2010 - 21:13

    Aad:

    Erg leuke verhalen Ellen!! Spaans leren in een paar weekjes klinkt als een hersenspoeling...

  • 04 December 2010 - 15:43

    Ellen Haar Schatje:

    (nicoletta)

    Haaaaai liefje, wat een leuke verhaaltjes, waar blijven je spannende foto's?
    veeeeeel plezier verderr

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 38120

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: