Ola mi amigos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu Ola mi amigos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ellen Jong - WaarBenJij.nu

Ola mi amigos!

Door: EllendeJong

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 November 2010 | Ecuador, Quito

Hallo lieve vrienden en familie!

Mijn eerste berichtje uit het verre Zuid-Amerika. Vrijdag een lange en vermoeiende reisdag gehad. Het begon met heel wat gestress, omdat er problemen waren rondom het visum voor Amerika (waar ik wel 2 uur op het vliegveld ben geweest!) maar uiteindelijk zat ik keurig om 10:00 uur ´s ochtends in het vliegtuig. De eerste 11 uur gingen eigenlijk erg snel voorbij, mede door een aardige Amerikaan naast me. Het is echt waar wat ze zeggen.. contact leggen als je in je eentje op reis bent is heel gemakkelijk! De volgende 7 uur waren ook wel te doen, alleen de laatste 2 uur had ik wel zoiets van IK WIL ERUIT (helaas gaat dit wat moeilijk op 10000 meter hoogte). Na de in totaal 24-uur-durende reis was ik doodop toen ik in het student house aankwam. Toch heb ik daar toen al mijn eerste contact gelegd, omdat ik probeerde in te breken (zoals de jongen zelf zegt) in de kamer van een Zwitserse jongen die overigens erg sympathiek leek! Daarma toch maar meteen in bed gedoken en de dag erna mijn kamergenootje ontmoet. Een heel tof meisje, die nu overigens naast me zit in het internetcafe. Diezelfde zaterdag maar meteen met mijn kamergenootje en 2 andere Duitse meisjes naar de grootste markt hier in Ecuador geweest.. een hele belevenis! 10000 handgemaakte kleden/tassen/handschoenen/sokken gezien (waar ik zeker nog eens naar terug ga om wat te kopen!) .. mijn eerste heftige regenbui meegemaakt .. Ecuadorianen zien vechten om een plekje in de bus .. allemaal super om mee te maken. Maar de combinatie van de vele indrukken & de hoogte maakte me wel erg moe en dus ben ik gisteravond om 7 uur ´s avonds al gaan slapen. Vanochtend redelijk vroeg opgestaan en ontbeten met mijn kamergenootje in een restaurantje, waar we ook voor het eerst echt Spaans hebben gesproken! Heel leuk om te doen en ik denk zeker dat (aangezien ze hier ECHT niks anders kunnen) ik het snel zal oppikken. Morgen beginmen de lessen en begint het ´echte leven´ hier. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Ellen
ps ik hoef niet bang te zijn dat ik 4,5 maand geen Nederlands zal spreken aangezien ik nu al 3 Nederlands heb ontmoet.

  • 21 November 2010 - 17:43

    Marit:

    AAAAAAAAAAAAAAAAH ELLIEGEZELLIE! Ik heb tot nu toe nog elke dag aan je gedacht, en was helemaal blij toen het EERSTE ECHTE REISVERSLAG oppopte in mijn mail. KIND, een wereld van verschil als jij niet in Nederland ben! Gelukkig ga ik zelf ook over twee weken weg. MEER SCHRIJVEN MEER SCHRIJVEN en tot over 5 maanden... LIEFS, van je vriendinnetje uit NOG WEL NEDERLAAAND.

  • 21 November 2010 - 18:25

    David:

    Cool!! Wanneer mogen Márit en ik op bezoek komen?? en heb je 1 april al iets te doen? ;) Veel plezier Groetjess

  • 21 November 2010 - 19:41

    Je Buurvrouwtje:

    heej heej :D
    echt super dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet:) het klinkt echt zo vreemd allemaal als ik het lees:P maar ook wel vet toff :D
    can't wait for the next story:)
    (sorry voor mijn dramatische afscheid nog:P) veel plezier, en je weet..
    Love ya long time:P

  • 21 November 2010 - 19:50

    Caroline:

    Klinkt super leuk! Ben ook erg benieuwd naar je verdere verhalen!! Zo'n raar idee dat je nu zo ver weg zit. Maar geniet ervan en ik denk aan je!!
    Liefs, Caroline

  • 21 November 2010 - 20:14

    Esther:

    lieve ellen! ik heb veel aan je gedacht, hoe het met je zou gaan! gelukkig gaat alles goed en heb je (nu al!) zoveel leuke mensen ontmoet.. enjoy!

  • 21 November 2010 - 22:13

    Jan Norder:

    Ha mooi dat je veilig bent aan gekomen in Zuid Amerika.

    Nogmaals heel veel plezier !!!

    Liefs

    Jan


  • 22 November 2010 - 11:16

    Sanne:

    Heey!!

    Volgens mij heb je het prima naar je zin daar;) Geniet er van!

    XxX Sanne

  • 22 November 2010 - 13:59

    Marlies:

    Hallo lieverd;)!
    Wat leuk om je allereerste reisverslag te lezen! Ik had al zoiets, wanneer zou ik een reisverslag van Ellen kunnen verwachten. Klinkt nu al super wat je allemaal meemaakt. Vind het jammer dat ik niet ook ff kan shoppen op die enorme markt:P.
    Heel veel plezier de komende tijd en ik blijf je volgen hoor;)!

    Liefs,
    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ellen

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 38124

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 06 Juli 2016

Fietsreis door Afrika

19 November 2010 - 28 Maart 2011

Rondreizen door Zuid-Amerika!

Landen bezocht: